Forum Quasi-bimber Strona Główna Quasi-bimber
Zastępcze forum informatyki 2005-2010 na IZ,PWr
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Składanie przekształceń.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Quasi-bimber Strona Główna -> 04 semestr
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuba1




Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:43, 25 Mar 2007    Temat postu: Składanie przekształceń.

Mam pytanie, ale chyba raczej do ludzi o Tabakowa.
Czy jak macie np. obrazek 3000x2000 i chcecie za jednym razem
przeskalować na 1500x1000 obrócić o 90 st. to wychodzi wam obrazek 1000x1500?? Czy tak ma być?
Ogólnie czy to jest tak że właściwie to on najpierw skaluje, potem obraca??

Mam nadzieję, że w miarę jasno się wyraziłem, a jak nie to proszę o przesłanie na maila (szuba1@gmail.com) czy wrzucenie gdzieś jakiegoś gotowego programu ( Nie musi być źródło, tylko exe albo jar, żebym mógł sprawdzić)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbyni(o_O)




Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:26, 25 Mar 2007    Temat postu:

jeśli masz ogólnie zrobione zadanie to program dokonuje tych przekształceń "na raz" tzn. podajesz punkty wejściowe i wyjściowe a stąd obliczana jest macierz przejścia. A ponieważ punkty wyjściowe oblicza się samodzielnie, na karteczce to wynik przekształcenia zależy od Ciebie przykładowo:

punkt (3000,0) na obrazie pierwotnym ( górny prawy róg obrazka) po przeskalowaniu ma wsp. (1500,0). Jeśli teraz chcesz go obrócić np. względem punktu (0,0) o 90stopni zgodnie z ruchem wsk. zegara, to punkt wynikowy będzie miał wsp. (0,1500)

btw. nie jestem od tabakowa, ale tak wygląda zad 1 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuba1




Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:47, 25 Mar 2007    Temat postu:

zbyni(o_O) napisał:
btw. nie jestem od tabakowa, ale tak wygląda zad 1 Wink

W przypadku gdy podajesz punkty to nie ma tego problemu, ale Tabakow podobno chce żeby podawać kąt obrotu, przesuniecie i powieksznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
herbi




Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:03, 26 Mar 2007    Temat postu:

Ode mnie Tabakow chciał tylko przekształcenia punktów, bez żadnych kątów obrotu, przesunięć, powiększeń itp (bo de facto wszystkie przekształcenia można uzyskać znając te 3 punkty)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aziunia




Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:08, 26 Mar 2007    Temat postu:

A mógłby ktoś napisać, jak oblicza ten czwarty punkt prostokąta? Bo ja teraz testuję i okazało się, że przy niektórych obrotach źle mi oblicza ten czwarty punkt. Bardzo proszę o szybką odpowiedź, bo to już za parę godzin... :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nergis




Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:14, 26 Mar 2007    Temat postu:

Ze wzorow - maceirzy przektalcen. Ja sobie ponadto ulatwilem zadanie, przyjmujac za czwarty punkt z obrazka wejsciowego punkt (0,0). Otrzymujemy wtedy wzory:

xWe4=0; yWe4=0;

xWy4=(b12*a21-b11*a22)/(a11*a22-a21*a12);
yWy4=-(b12*a11-b11*a12)/(a11*a22-a21*a12);

Do tego trzeba pamietac, ze xWy4 lub yWy4 moze wyjsc ujemna, trzeba wiec przesunac wtedy caly obrazek i przeliczyc wspolczynniki maceirzy na nowo, inaczej scieta zostnie lewa lub gorna krawedz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Quasi-bimber Strona Główna -> 04 semestr Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin